Be Active, ul. Zachodnia 7/5A, 30-350 Kraków
  • img
Fizjoterapia uroginekologiczna Kraków

Fizjoterapia uroginekologiczna

- pierwsza pomoc w kobiecych dolegliwościach

Fizjoterapia uroginekologiczna zajmuje się nieinwazyjnym leczeniem zachowawczym mięśni dna miednicy. Skierowana jest do kobiet po porodach siłami natury lub cesarskim cięciu, a także kobiet zmagających się z uciążliwymi dolegliwościami, takimi jak:

1. nietrzymanie moczu,
  2. bóle w obrębie miednicy,
  3. zrosty po zabiegach operacyjnych i cesarskim cięciu.

Leczenie w gabinecie fizjoterapeutycznym Be Active przynosi efekty na całe życie. Pomaga wykształcić dobre nawyki i uniknąć wystąpienia dolegliwości w późniejszym czasie. Fizjoterapeuta uroginekologiczny wspiera kobiety na każdym etapie życia, pozwalając wyeliminować wstydliwe problemy, z jakimi zmaga się wiele z kobiet.

Kraków jest siedzibą naszego Centrum Rehabilitacji Be Active, do którego zapraszamy wszystkie kobiety pragnące skorzystać z konsultacji i terapii uroginekologicznej!

Leczenie nietrzymania moczu, czyli w czym pomoże fizjoterapeuta uroginekologiczny?

Z pomocy fizjoterapeuty uroginekologicznego najczęściej korzystają kobiety planujące ciążę, odczuwające ból podczas stosunku oraz zmagające się z uciążliwymi dolegliwościami, takimi jak np. nietrzymanie moczu. Leczenie odbywa się nie tylko w gabinecie fizjoterapeuty – Pacjentka otrzymuje zadania domowe, które może wykonywać w dowolnym czasie i miejscu. Fizjoterapeuta uroginekologiczny pomoże w dolegliwościach ze strony układu moczowo płciowego, oferując nieinwazyjne leczenie nietrzymania moczu w Krakowie. Przyniesie ulgę kobietom cierpiącym na obniżenie narządów miednicy mniejszej czy zespoły bólowe kręgosłupa. W Be Active Kraków pomoc znajdą także Pacjentki przygotowujące się do zajścia w ciążę oraz kobiety zmagające się z rozstępem mięśni prostych brzucha po porodzie. Każda dolegliwość leczona jest za pomocą indywidualnie dopasowanej terapii oraz ćwiczeń o zróżnicowanej intensywności, takich jak ćwiczenia terapeutyczne mięśni dna miednicy, , kinesiotaping czy mobilizacja blizny.

Kiedy warto skonsultować się z fizjoterapeutą uroginekologicznym?

Ciąża i poród

Momentem, w którym najwięcej kobiet decyduje się na odwiedzenie Be Active Kraków, jest planowanie dziecka. Fizjoterapia uroginekologiczna polecana jest bowiem kobietom, które pragną jak najlepiej przygotować się do ciąży i rozwiązania. Fizjoterapeuta uroginekologiczny nauczy Cię, w jaki sposób ćwiczyć mięśnie dna miednicy, których prawidłowe rozluźnianie jest niezbędne podczas porodu. Zadbamy również o właściwą postawę ciała, chroniąc Twój kręgosłup przed dysfunkcjami i dolegliwościami bólowymi. Zapewnimy indywidualne przygotowanie do porodu i bezpieczne wzmocnienie mięśni dna miednicy. Celem fizjoterapii uroginekologicznej jest zminimalizowanie ryzyka urazu tkanek miękkich kanału rodnego, na które narażona jest kobieta podczas porodu naturalnego. Prawidłowa praca obszaru dna miednicy to szansa na lepszy poród i lepsze życie seksualne oraz skuteczny sposób na zapobieganie dolegliwościom, takim jak nietrzymanie moczu.

Leczenie uroginekologiczne warto rozpocząć podczas planowania ciąży i kontynuować od drugiego trymestru, aż po rozwiązanie. Fizjoterapeuta uroginekologiczny pomaga również kobietom po porodzie, które zmagają się z pęknięciem krocza oraz bliznami po nacięciu i cięciu cesarskim.

Bolesne stosunki i problemy z zajściem w ciążę

Konsultację z fizjoterapeutą uroginekologicznym w Be Active Kraków polecamy kobietom skarżącym się na bolesność podczas współżycia seksualnego. Ból w okolicach intymnych, może być spowodowany zaburzeniami, takimi jak pochwica, wulwodynia czy dyspaurenia, które można z powodzeniem leczyć. Wzmożone napięcie w obrębie mięśni dna miednicy, zrosty po przebytych operacjach oraz brak ruchomości w macicy, mogą również skutkować bólem podczas stosunku. Fizjoterapia uroginekologiczna pozwoli zdiagnozować przyczynę bólu i wyeliminować uciążliwy problem.

Leczenie nietrzymania moczu

Przebyte ciąże, skomplikowany poród, siedzący tryb życia i praca fizyczna to tylko kilka czynników, których skutkiem może być nietrzymanie moczu. Leczenie tego wstydliwego problemu jest możliwe podczas fizjoterapii uroginekologicznej, która przynosi ulgę i zrozumienie.
Wyróżniamy:

1. wysiłkowe nietrzymanie moczu (podczas kichania, kaszlu, śmiechu, uprawiania sportu itp.)
  2. naglące nietrzymanie moczu (nagłe i częste parcie nawet przy słabo wypełnionym pęcherzu).

Leczenie nietrzymania moczu oferujemy kobietom zmagającym się zarówno z wysiłkowym, jak i naglącym nietrzymaniem moczu. Fizjoterapia uroginekologiczna w nietrzymaniu moczu polega na wzmacnianiu całej przepony miednicy i mięśnia poprzecznego brzucha oraz całej obręczy miednicy i kręgosłupa. Pomagamy również w leczeniu nietrzymania stolca i gazów oraz leczeniu obniżenia narządów miednicy mniejszej.

Jak przygotować się do wizyty?

Pierwsza wizyta zawsze wiąże się z lekkim stresem. Pragniemy, byś w Be Active Kraków czuła się komfortowo już od progu, bez względu na to, czy planujesz rozpocząć leczenie nietrzymania moczu, czy przygotować się do porodu. Nasz doświadczony fizjoterapeuta uroginekologiczny zadba o Twój komfort zarówno podczas pierwszej, jak i każdej kolejnej wizyty.

Na pierwsze spotkanie warto zabrać ze sobą:

1. wygodny strój treningowy,
  2. ewentualne wyniki badań (np. RTG/MRI kręgosłupa lub wyniki badania urodynamicznego),
  3. kartkę z pytaniami do fizjoterapeuty, by mieć pewność, że o niczym nie zapomnisz :)

Podczas pierwszej wizyty fizjoterapeuta uroginekologiczny przeprowadzi z Tobą szczegółowy wywiad, by dowiedzieć się, z jakim problemem się zmagasz, kiedy objawy się nasilają i czy już wcześniej podejmowałaś leczenie nietrzymania moczu lub innego schorzenia. Kolejnym krokiem będzie analiza postawy ciała, która pozwoli stwierdzić, czy Twoje dolegliwości mogą być sygnałem ze strony kręgosłupa.

Nie czekaj - zarezerwuj termin do naszych fizjoterapeutów klikając poniżej

Wróć do strony głównej