Be Active, ul. Zachodnia 7/5A, 30-350 Kraków
  • img
terapia manualna Kraków

Terapia manualna w Be Active

Jedną z często wykorzystywanych metod stosowanych w Be Active jest Terapia Manualna. Obecnie bardzo wiele osób cierpi na przeróżne dolegliwości związane z układem ruchu i kręgosłupem. Wynika to głównie z naszego stylu życia. Długotrwałego spędzania czasu w pozycji siedzącej, przeciążającej nie tylko kręgosłup, a także stawy obwodowe np. nadgarstki czy barki.

Nie bez znaczenia pozostaje aktywność fizyczna. Podejmowana często bez przygotowania i nie odpowiednio dobrana do naszej obecnej formy. Powoduje to przeróżne kontuzje czy przeciążenia, objawiające się bólem, dyskomfortem lub ograniczeniem ruchomości danego stawu.

Ten typ dolegliwości poddawany jest terapii, poprzez metody i techniki leczenia, które mają spowodować powrót do pełnej sprawności. Jedną ze skuteczniejszych metod jest właśnie Terapia Manualna.

W jakich dolegliwościach Terapia Manualna może być pomocna i na czym polega?

Terapia manualna jest jedną z metod fizjoterapeutycznych, która ma na celu wspomagać zarówno kręgosłup, jak i stawy. Oprócz masażu, stosowane są także różne techniki ucisku, oraz rozmaite chwyty wspomagające terapię. Wszystko to ma na celu przywrócenie właściwej ruchomości stawów oraz uśmierzenie bólu.

Ogromną zaletą terapii manualnej jest jej duże bezpieczeństwo! A także to, że leczenie dobierane jest indywidualnie przez terapeutę, do stanu zdrowia pacjenta.

Jakie techniki wykorzystywane są najczęściej podczas terapii manualnej?

Terapia manualna najczęściej wykorzystuje takie techniki jak: masaż, stretching, manipulacja, mobilizacja i neuromobilizacje. To, którą technikę wykorzysta fizjoterapeuta, zależy od wywiadu przeprowadzonego z pacjentem, stanu zdrowia, wieku i dolegliwości.

Jakie są najczęstsze wskazania do stosowania Terapii Manualnej?

Terapię manualną można zastosować w przypadku wielu problemów zdrowotnych i bólowych. Korzyści przynieść może zwłaszcza w przypadku:

1. bólu kości ogonowej i krzyżowej
  2. bólów lędźwiowych i lędźwiowo-krzyżowych
  3. zaburzeniach napięcia mięśni okolic miednicy, karku czy szyi
  4. rwie kulszowej, barokowej czy udowej
  5. migrenach
  6. wadach postawy
  7. zaburzeniach snu i wielu innych przypadłościach

Jakie są przeciwwskazania do stosowania Terapii Manualnej?

1. występujące czynne żylaki odbytu
  2. nowotwory
  3. zaawansowana osteoporoza
  4. problemy z krzepliwością krw

Jeżeli nie wiesz lub nie jesteś pewien czy stan Twojego zdrowia nadaje się do pracy z naszymi specjalistami, zapraszamy Cię na bezpłatną konsultację. Dowiesz się czy i jak możemy Ci pomóc.

Zadzwoń teraz lub zarejestruj termin na naszej stronie internetowej.

Jak przygotować się do Terapii Manualnej?

Pierwsza wizyta służy przede wszystkim konsultacji i ocenie stanu zdrowia pacjenta. Osoba prowadząca terapię robi to nie tylko na podstawie dostępnych badań, ale także obserwacji i badania manualnego. Jeżeli masz wyniki badań, np. zdjęcie rentgenowskie czy rezonans, warto zabrać je na pierwszą wizytę.

Jeśli dopadły Cię problemy z kręgosłupem lub stawami, nie warto zostawiać tego na później. Większość pacjentów określa Terapię Manualną wykonywaną przez terapeutów Be Active jako skuteczną i głęboko relaksującą dla kręgosłupa.

Aby zarezerwować termin zadzwoń pod 506 337 059 lub skorzystaj z naszej platformy do rejestracji wizyt, czynnej całą dobę. KLIKNIJ