Be Active, ul. Zachodnia 7/5A, 30-350 Kraków
  • img

Osteopatia w Be Active

• Osteopatia jest bardzo szeroką dziedziną nauki. Dla mnie jest nie tylko sposobem myślenia, ale i życia.

Nauka ta, opiera się na holistycznym podejściu do pacjenta. Osteopata przykłada ogromną wagę do dokładnego i rzetelnego wywiadu z pacjentem.

Analizuje problem od podstaw, aby znaleźć trafną diagnozę do której dostosowuje się terapię.

Uważam, że organizm ludzki potrzebuje harmonii aby funkcjonować prawidłowo. Nieważne czy naszym pacjentem jest osoba starsza, dziecko czy kobieta w ciąży. Musimy wszyscy pamiętać, że nasze zdrowie to połączenie zarówno ciała jak i psychiki. Nie bez znaczenia pozostają emocje towarzyszące nam na co dzień.

osteopata dziecięcy kraków 1

Wpływ na zdrowie ma charakter naszej pracy, otoczenie w którym żyjemy czy przebieg porodu. Dzięki osteopatii jesteśmy w stanie podczas terapii wziąć pod uwagę wszystkie te aspekty i skuteczniej walczyć z dolegliwościami z którymi przyszedł do nas pacjent.

Aby zostać osteopatą trzeba po pierwsze mieć już skończony przynajmniej jeden kierunek medyczny. W Be Active nasi terapeuci ukończyli kierunek: fizjoterapia. Należy oczywiście ukończyć kilkuletnie studia podyplomowe na kierunku Osteopatia, na których zagłębia się tajniki anatomii, fizjologi, oraz wielu medycznych i paramedycznych przedmiotów, które są kluczowe w leczeniu różnych dolegliwości.

Całościowe podejście do ludzkiego organizmu, daje osteopatii niezwykle szerokie możliwości pomocy pacjentowi.

Dolegliwości z jakimi mogą zgłosić się do nas pacjenci:

1. Bóle kręgosłupa (przeciążenia, rwa kulszowa, dyskopatia, wady postawy)
  2. Bóle głowy (bóle przeciążeniowe, migreny ,zawroty głowy, neuralgia nerwu trójdzielnego)
  3. Bóle mięśni i stawów (bóle kolan, biodra lub barku, łokieć tenisisty, golfisty, zespół cieśni nadgarstka, drętwienie rąk)
  4. Urazy, stany pooperacyjne ( w tym praca z bliznami po operacjach)
  5. Zaburzenia trzewne (zespół jelita drażliwego, bóle żołądka, zaparcia, wzdęcia, refluks, zgaga)
  6. Problemy dna miednicy (nietrzymanie moczu)
  7. Stany chorobowe (astma, zapalenie zatok, nawracające infekcje)
  8. Ciąża/zaburzenia ginekologiczne/ problemy po ciąży (Ciężki poród, cesarskie cięcie, bolesne miesiączki, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej, problemy ze spojeniem łonowym)
  9. Dzieci (Wady postawy, płaskostopie, asymetrie)
Dolegliwości które wymienione są powyżej, to tylko część problemów, z którymi pojawiają się pacjenci w Be Active. Jeżeli nie jesteś pewien zgłoś się do nas, na bezpłatną konsultację. Jeżeli będziemy mogli ci pomóc - dobierzemy najlepszą możliwą terapię.

Be Active jest miejscem stworzonym przeze mnie, w którym Osteopatia jest kluczowym elementem terapii. Jestem Dyplomowanym Osteopatą oraz magistrem fizjoterapii. Cały czas poszerzam swoją wiedzę, aby sprostać coraz to większym wymaganiom moich pacjentów.

W naszym zespole do Waszej dyspozycji jest również mgr Katarzyna Kowalczyk oraz mgr Adam Kuk, którzy są magistrami fizjoterapii oraz studentami Akademii Osteopatii. Razem tworzymy zespół pełen pasji, stawiający na rozwój i pomoc drugiemu człowiekowi.

Pozdrawiam i zapraszam do mojego gabinetu na ul. Zachodnią 7/5A w Krakowie.
Maria Lenart-Korczyk

"Osteopata stoi twardo na ziemi, obserwuje prawa i jako inżynier ludzkich ciał wprowadza je w życie w celu przywrócenia zdrowia."

- Andrew Taylor Still -

Czym jest Osteopatia?

Osteopatia to element opieki zdrowotnej, w którym do stawiania diagnozy i leczenia chorych wykorzystywane jest badanie manualne. Należy podkreślić, że osteopatia traktuje ciało ludzkie jako całość, nie ograniczając się jedynie do badania poszczególnych części ciała.

Badanie osteopatyczne ma za zadanie odnaleźć pierwotną dysfunkcję organizmu, która często jest odległa w czasie i pozornie wydaje się nie mieć bezpośredniego znaczenia na bieżące dolegliwości. Mogą to być konsekwencje wcześniej przebytych urazów (również tych okołoporodowych), chorób infekcyjnych, operacji, ale też niewłaściwej higieny życia, pracy, czy stresu.

Osteopatia w przeciwieństwie do medycyny klasycznej (akademickiej) nie wykorzystuje leków i medykamentów, ale nie stanowią one dla siebie konkurencji. Przeciwnie - są doskonałym uzupełnieniem. Dzięki temu zabiegi rehabilitacyjne i osteopatyczne mają tak dobrą skuteczność.

Osteopatia kieruje się takimi zasadami:

• Budowa ciała i procesy w nim zachodzące są wzajemnie powiązane.
  • Nasz organizm to jedność.
  • Organizm posiada zdolność do autoregulacji, samoleczenia oraz utrzymania równowagi (homeostazy).
  • Osteopatia wierzy w naturalne siły organizmu, które odpowiednio pobudzone mogą pokonać chorobę.

Historia Osteopatii

Pojęcie osteopatii jako formy ulepszenia medycyny konwencjonalnej funkcjonuje od 1874 roku. Jego twórcą był amerykański lekarz Andrew Tayor Still, który osiemnaście lat później założył pierwszą szkołę osteopatii American School of Osteopathy w Kirksville, Missouri.

Absolwenci uczelni otrzymywali tytuł doktora osteopatii (funkcjonujące do dziś oznaczenie D.O. powstało w kontrze do M.D. – tytułu doktora medycyny otrzymywanego przez absolwentów akademii medycznych).

Wkrótce A. Taylor Still założył Kirksville College, który stał się jednym z największych ośrodków edukacji osteopatycznej i badań naukowych w USA.

Założona w Londynie przez jednego ze studentów Still’a Brytyjska Szkoła Osteopatii była pierwszą uczelnią osteopatyczną na starym kontynencie. Kolejne szkoły powstawały m.in. w Belgii, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Portugalii, Austrii, Francji Włoszech oraz w Polsce.

W Polsce od kilku lat widać coraz większe zainteresowanie Osteopatią - coraz częściej wykonywane są zabiegi osteopatyczne i rehabilitacyjne. W gabinecie Be Active wszyscy terapeuci wykonują zabiegi osteopatyczne. D.O. Maria Lenart-Korczyk, mgr Katarzyna Kowalczyk oraz mgr Adam Kuk.

Jeżeli nie jesteś pewien czy zabiegi osteopatyczne mogą pomóc w Twoich dolegliwościach, zapraszamy na bezpłatną konsultację. Nasi terapeuci odpowiedzą na Twoje pytania.

Wybrane metody terapii z zakresu rehabilitacji i osteopatii stosowane w Be Active

Terapia manualna

Terapię rozpoczynamy od przeprowadzenia dokładnego wywiadu i badania pacjenta. Za pomocą testów, terapeuta szuka przyczyny bólu lub dysfunkcji, która często znajduje się z dala od miejsca, w którym odczuwamy objawy.

Następnie, w zależności od przyczyny, którą może być nerw, staw, mięsień czy więzadło, terapeuta stosuje odpowiednią metodę leczenia:

• Mobilizacje - oddziaływanie na stawy w celu poprawy i zwiększenia ruchomości w stawach – trakcje, ślizgi.
  • Manipulacje - to technika szybka, przede wszystkim uruchamiająca staw, której często towarzyszy tzw. kliknięcie lub chrupnięcie w stawie).
  • Masaż - oddziaływanie na tkanki miękkie: skórę, mięśnie, powięzie.
  • Neuromobilizacje - to techniki służące przywróceniu prawidłowej ruchomości nerwów.

Techniki trzewne (wisceralne)

Techniki manualne stosowane w osteopatii trzewnej - mają na celu przywrócenie właściwych zależności pomiędzy funkcją i strukturą organów wewnętrznych oraz układem nerwowym, szkieletowym, mięśniowym i powięziowym.

W wyniku urazu lub stresu, (braku ruchu, napięcia mięśniowo‐powięziowego) narządy wewnętrzne w naszym ciele oraz tkanki wokół nich mogą ulec napięciu.

Założeniem technik trzewnych tzw. osteopatia wisceralna ‐ jest znalezienie wspomnianych napięć i przywrócenie harmonii pomiędzy narządami wewnętrznymi, a pozostałymi strukturami ciała.

W wyniku zastosowania odpowiednich metod, osteopata jest w stanie zlikwidować dysfunkcje w obrębie organów wewnętrznych. Przywróci prawidłową ruchomość, elastyczność i napięcia tkanek wokół danego narządu, a tym samym spowodować lepsze jego ukrwienie.

Techniki czaszkowe

Techniki czaszkowe - opracowane zostały przez twórcę osteopatii czaszkowej - Williama G. Sutherlanda. Stosowane w leczeniu dysfunkcji somatycznych w obrębie szwów czaszki, membran zewnątrz i wewnątrz czaszkowych i systemu opony twardej.

Np. w zaburzeniach systemu żuchwowo-gnykowo-czaszkowego:

• Bólach głowy.
  • Dysfunkcjach stawów skroniowo-żuchwowych.
  • Przewlekłym zapaleniu zatok, i wielu innych.

Techniki czaszkowe w terapii z pacjentem są bardzo delikatne, a zarazem niezwykle skuteczne.

Techniki energizacji Mięśni (MET Muscle Energy Techniques)

Techniki energizacji mięśni to forma diagnostyki i leczenia rękami terapeuty. Podczas terapii, pacjent aktywnie wykorzystuje swoje mięśnie w precyzyjnie kontrolowanej pozycji oraz w określonym kierunku, przeciwko oporowi terapeuty.

We wszystkie techniki energizacji mięśni (MET) angażowana jest powięź.

Masaż Tkanek Głębokich

Celem masażu tkanek głębokich jest wydłużenie tkanki. Konieczne jest więc wyczucie przez terapeutę kierunku, w którym tkanka nie przemieszcza się.

Delikatne, powolne zatapianie się w tkankę, pozwala na dotarcie do odpowiedniej głębokości mięśnia i na rozluźnienie go.

Masaż tkanek głębokich wykorzystuje się przy takich objawach jak:

• wzmożone napięcie mięśni.
  • sztywność lub ograniczenie ruchomości.
  • stany pourazowe i pooperacyjne.

Leczniczy Masaż Tensegracyjny

Leczniczy Masaż Tensegracyjny - jest koncepcją opartą na zależnościach strukturalnych między mięśniami, powięziami i więzadłami. W budowie anatomicznej człowieka, możemy znaleźć wiele miejsc, gdzie na bardzo małej powierzchni kości przyczepia się wiele mięśni. Fakt ten może powodować pojawienie się bólu w miejscu odległym od okolicy zajętej patologicznie.

Leczniczy Masaż Tensegracyjny pozwala na rozluźnienie całej taśmy połączonych ze sobą struktur anatomicznych. Przynosi doskonałe efekty przy zespołach przeciążeniowych.

Manualny drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny - jest zabiegiem stosowanym w przypadkach istniejących obrzęków i zastoin limfatycznych. Celem tego masażu jest mechaniczne przepchnięcie zalegającej chłonki w kierunku węzłów chłonnych i umożliwienie napływu świeżej, bogatej w tlen krwi tętniczej, poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego oraz przyczynia się do szybszego usuwania toksyn z organizmu. Masaż powinien być wykonywany w serii kilku zabiegów.

Punkty spustowe

Punkty spustowe - to technika, która wykorzystuje różne formy ucisku i ruchów w różnych kierunkach we wrażliwych miejscach w tkance mięśniowej.

Celem terapii jest uwolnienie się od bólu i poprawa zaburzonych wzorców ruchowych. Punkty spustowe, to wrażliwe miejsca w mięśniach o wzmożonym napięciu. Bolesne pod wpływem ucisku i powodujące ból promieniujący oraz inne objawy, często występujące poza miejscem drażnienia. Techniki stosowane w gabinecie Be Active dobieramy indywidualnie. Nie ma jednego sprawdzonego schematu który na pewno pomoże. Szereg czynników wpływających na poprawę zdrowia sprawia, że ciągle się szkolimy i podnosimy kwalifikacje, aby móc sprostać najbardziej wymagającym pacjentom.

Taping

Głównym celem tapingu jest korekcja, ustabilizowanie i odciążenie stawów lub mięśni w zależności od potrzeb pacjenta. Metoda będąca uzupełnieniem innych metod. Wspomagająca szybszy powrót do aktywności. Stosowany również w terapii przeciwobrzękowej.

Celem aplikacji jest zwiększenie przestrzeni pomiędzy mięśniem, a powięzią i skórą. Zwiększona przestrzeń zmniejsza napięcie naczyń i tkanek, polepszając drenaż (krążenie) danego obszaru.

Indywidualne podejście

ZAPRASZAMY do rezerwacji zabiegów u naszych terapeutów - KLIKNIJ i rezerwuj