Kiedy przyjść do osteopaty / fizjoterapeuty po skręceniu stawu skokowego?

Jednym z najczęstszych urazów w sporcie zawodowym jak i amatorskim jest skręcenie stawu skokowego. Musimy pamiętać o tym, że opieka w ramach SOR jest potrzebna, aby wykluczyć złamanie. Bywa ona czasochłonna, ale jest konieczna. Najczęściej postępowanie po urazie wygląda następująco:

Myślę, że wpływ ma na to ma wiele czynników, takich jak:

1. wykonuje się zdjęcie RTG
  2. stosuje unieruchomienie (gipsowe, szynowe lub w ortezie)
  3. przepisuje maść przeciwzapalną i leki przeciwbólowe

Na szczęście, coraz częściej przy skręconej kostce, lekarze zalecają wizytę u fizjoterapeuty lub osteopaty w trybie pilnym. Wszystko po to, aby przyspieszyć proces leczenia.

Kiedy zatem należy zapisać się na wizytę ?

Jak najszybciej!

1. Jeżeli wykluczymy złamanie - terapię można zacząć już tego samego dnia.
  2. Im szybciej tym lepiej, ponieważ unikniemy wytworzenia kompensacji w ciele pacjenta.
Terapia przy świeżym uszkodzeniu opiera się na prostej dla osteopatów zasadzie – struktura tkanek wpływa na ich funkcję, a funkcja w takim samym stopniu wpływa na strukturę.

Co to oznacza w praktyce?

W wyniku urazu zostaje uszkodzona struktura (torebka stawowa, więzadła, mięśnie) i przez to osłabia się funkcja

1. ograniczenie ruchomości,
  2. ból
  3. spadek siły mięśniowej.

Jako fizjoterapeuci / osteopaci, staramy się odzyskać funkcję dzięki czemu wpływamy na szybkość regeneracji struktury uszkodzonej

Jak wygląda terapia?

Oczywiście to zależy od mechanizmu powstałego urazu, jego przyczyny oraz stopnia uszkodzenia tkanek. Istnieje jednak kilka punktów, które w większości przypadków będą się powtarzać podczas terapii:

1. Osteopatyczny drenaż limfatyczny: pozwala na zmniejszenie obrzęku i poprawia przepływ płynów w obrębie stawu skokowego
  2. Techniki tkanek miękkich: praca na aparacie więzadłowym i tkankach miękkich zmniejszy bolesność w okolicy urazu (zarówno palpacyjną jak i podczas ruchu)
  3. Manipulacje krótkodźwigniowe (HVLA) na poziomie unerwienia stawu (L4-L5-S1): zmniejszają wrażliwość neurologiczną po urazie. Dlatego ku Twojemu zaskoczeniu osteopata będzie pracował także na Twoich dolnych plecach.

Efekt?

✔ Większy zakres ruchomości
✔ mniejszy obrzęk
✔ mniejszy ból
✔ Dzięki poprawionej funkcji, tkanki są lepiej ukrwione i zaczynają szybciej się goić

Pacjenci zgłaszają bardzo dużą poprawę już po pierwszej wizycie

Przed wizytą warto się przygotować na pytania mogące pozornie nie mieć wpływu na odbytą kontuzję:
✔ dieta
✔ choroby dodatkowe
✔ bóle głowy
✔ historia urazów etc
Osteopatia charakteryzuje się podejściem holistycznym, więc nie zaczniemy leczyć urazu bez spojrzenia na pacjenta jako całość.
Jesteś po urazie stawu skokowego. Potrzebujesz profesjonalnej pomocy osteopaty lub fizjoterapeuty?
Umów się na wizytę do Be Active - pomożemy!

Masz pytania? Odezwij się do nas.

Podobał Ci się mój wpis?
Udostępnij, niech inni się dowiedzą!

REJESTRACJA ONLINE

- kliknij i zarezerwuj dogodny dla Ciebie termin –

lub

tel. 506 337 059