Dzisiaj krótko.


Na swoje kręgosłupowe problemy pracujemy każdego dnia!


Pamiętaj, że źle ustawiony monitor, nie dopasowane krzesło czy zbyt ciężka torba może doprowadzić do poważnych konsekwencji.

Przypatrz się jak siedzisz przed komputerem, jak bawisz się z dzieckiem.

Jak jesz obiad lub w jakiej pozycji oglądasz telewizor lub czytasz książkę na kanapie.

Czy nosisz torbę zawsze na jednym ramieniu? Co w niej nosisz? Niby nic wielkiego. A jednak.

Niby nic wielkiego. A jednak.


img



01.

Jakie mogą być objawy złej postawy i braku ergonomii w codziennych czynnościach?

✓ bóle głowy,
✓ bóle w obrębie ramion,
✓ bóle odcinka szyjnego kręgosłupa,
✓ a także problemy z dolnym odcinkiem kręgosłupa,
✓ drętwienie rąk,
✓ kłucie w klatce piersiowej,
✓ pogorszenie wzroku,
✓ ciągłe zmęczenie,
✓ problemy ze snem.

02.

Pomyśl...!

✓ Ile czasu dziennie spędzasz w danej pozycji? Jak długo w ciągu dnia masz zawieszoną torbę na jedną stronę?
→ Często, większość dnia ?!!?

No to już wiesz dlaczego czujesz się tak, jak się czujesz…
To nie pozostanie bez echa w perspektywie tygodni, miesięcy, lat!
Dbaj o ergonomie zarówno w pracy jak i w domu!

ciąza

03.

Jeżeli już dopadły Cię dolegliwości o których pisałam wyżej. Zrób coś z tym. Szkoda się męczyć.

Aby pozbyć się tych dolegliwości potrzebujesz kilka elementów taki jak:
✓ zmiana nawyków związanych z siedzeniem lub noszeniem.
→ Sprawdź jak masz ustawiony monitor (podpowiem – powinieneś/ powinnaś siedzieć centralnie naprzeciw monitora, absolutnie nie z boku).
→ Zwróć uwagę jak siedzisz na kanapie czytając, czy oglądając. Czy jesteś poskręcany/poskręcana jak sprężyna? Czy pozycja pozwala odpocząć kręgosłupowi. Czy robisz sobie przerwy od długotrwałego siedzenia?
→ Sprawdź jakie masz krzesło i biurko do pracy. Czy pracujesz na taborecie, czy na fotelu który pozwala na ergonomie? Czy krzesło ma wygodne oparcie? Czy garbisz się jak Toffik itd.
→ Czy regularnie uprawiasz jakikolwiek sport? Ćwiczysz, biegasz, spacerujesz? Każda aktywność jest niezwykle ważna.
→ Profilaktyka zaowocuje w lepsze samopoczucie każdego dnia.

ciąza

04.

Kiedy do specjalisty?

Jeżeli już przesadziłeś/przesadziłaś i ból nie pozwala normalnie funkcjonować, nie pozostaje nic innego, jak wizyta u dobrego fizjoterapeuty, czy osteopaty.

✓ Po pierwsze zajmie się Twoimi dolegliwościami. Zmniejszy lub wyeliminuje ból.

✓ Po drugie, pokaże proste ćwiczenia, które możesz wykonać między swoimi obowiązkami. Pozwoli ci się wzmocnić lub rozluźnić.

✓ Po trzecie pokaże ci na co zwrócić uwagę, abyś już sobie nie robił krzywdy i nie musiał tak często do niego wracać.

05.

Nie wiesz gdzie znaleźć pomoc?

W Krakowie zapraszam do Centrum Rehabilitacji i Osteopatii Be Active, gdzie każdego dnia pracujemy z takimi współczesnymi dolegliwościami. Naprawiamy, instruujemy, ćwiczymy i przestrzegamy. Wiemy, że mniej bólu, daje więcej z życia.

ciąza


Ściskam Was mocno

Matka Osteopatka

ciąza


Terapeuci pod tym wpisem zajmują się opisanymi wyżej dolegliwościami.

Kliknij w link pod wybranym terapeutą i umów wizytę.