Męczą cię dziwne objawy?

Męczą Cię dziwne objawy związane z bólem kręgosłupa szyjnego, barków a może głowy? Sprawdź czy możesz sobie pomóc

Męczą Cię z pozoru dziwne objawy takie jak:

⦁ bóle głowy
⦁ szumy uszne
⦁ zawroty głowy
⦁ ból przy przełykaniu/ ból gardła czy nawet ucha
⦁ drętwienia rąk
⦁ bóle barków
⦁ bóle/drętwienia okolicy łopatek
⦁ sztywność w okolicy głowy i całej obręczy barkowej
⦁ problemy że snem
⦁ ogólne rozdrażnienie i zmęczenie ?

Wszystkie te objawy mogą pojawić się na skutek zmian w obrębie kręgosłupie szyjnego, piersiowego lub na skutek problemów, urazów w obrębie czaszki.

Sporo tego prawda?
Dzisiaj chciałabym zwrócić waszą uwagę na to co może doprowadzić do takiego stanu, oraz na to co może okazać się pomocne podczas szukania przyczyny takich objawów

Często dziwicie się, że wywiad który z Wami przeprowadzamy w Be Active jest tak obszerny! Gwarantuję Wam, że wszystkie pytania mają swoje uzasadnienie. A wszystko to przez połączenia, które czynią nasze ciało całością.

Na tym właśnie bazuje osteopatia.

A wracając do tematu... poniżej kilka zagadnień, które mogą mieć znaczenie zarówno w diagnostyce, jak i w leczeniu problemów bólowych odcinka szyjnego i jego sąsiadów.
Po pierwsze i bardzo oczywiste, (z pozoru) to Wasza POZYCJA w pracy i nie tylko!!!!
Często już drobna korekta postawy pozwala wyeliminować sporą część dolegliwości!!!!
Koniecznie zwróćcie uwagę na ułożenie monitora, myszki, klawiatury i krzesła. Godziny przebywania w złej pozycji, nie mogą pozostać bez echa dla Twoich stawów i mięśni!

Jak dobrać dobra pozycje?
Najlepiej skonsultować to, ze swoim fizjoterapeutom. Może on zalecić drobną korekcję postawy, doradzić zmianę krzesła czy wysokości biurka
Po drugie - przebyte urazy.
Chodzi tu o wszystkie wypadki komunikacyjne, upadki na kość krzyżowa np. z huśtawki za dzieciaka itp. Ważne mogą okazać się blizny po zabiegach operacyjnych, cesarskim cięciu czy nagminnie skręcana kostka.
Tak, tak - nadal piszemy o bólach w obrębie kręgosłupa szyjnego Nasze ciało ma szeroko rozbudowany system kompensacji. Potrafi latami zbierać mikrourazy, które po czasie mogą dać o sobie znać, w niekoniecznie oczywisty dla nas sposób. Po trzecie - ważne mogą okazać się przebyte infekcje. Może w dzieciństwie ciągle chorowałeś na zapalenie ucha? Lub co jesień masz problem z zatokami?
Po czwarte - bardzo ważne dla nas są wszelkie problemy w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych: np. bruksizm, wady zgryzu, implanty czy noszony aparat ortodontyczny. A wszystko to dlatego, że napięcia z twarzoczaszki, przenoszone są na inne struktury naszego ciała. Sam aparat żucia potrafi generować ogromne napięcia w obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa. Przekonali się o tym pacjenci którzy zgrzytają zębami.
Po piąte- interesować nas będą choroby współistniejące, towarzyszące im leczenie farmakologiczne czy operacyjne. O tym dlaczego jest to dla nas ważne możecie poczytać na blogu:

Problemy o których była mowa na początku wpisu, dotykają zarówno ludzi młodych jak i tych w podeszłym wieku. A wszystko to dla tego, że ich pochodzenie może być bardzo różne i wystąpić na każdym etapie życia! Ich diagnostyka bywa ciężka, a niejednokrotnie nie owocna. Może właśnie dlatego, że warto na nasze ciało patrzeć całościowo?

Jeżeli miewasz „dziwne” nie zdiagnozowane dotąd objawy, które przeszkadzają Ci w normalnym funkcjonowaniu. Może warto wybrać się do dobrego Osteopaty w Twojej okolicy?

W Be Active mamy darmowe konsultacje, które pomagają codziennie pacjentom odnaleźć prawdziwą przyczynę dolegliwości. Dzięki temu pacjenci Be Active, mogą rozpocząć terapię, która leczy u źródła problemu. Nie zawsze osteopata jest w stanie pomóc i odsyła do innego specjalisty. Ważne jest, aby odnaleźć prawdziwy problem i pomóc pacjentowi. Czy to w gabinecie czy na zewnątrz.

Zdrowia!

Matka osteopatka

Podobał Ci się mój wpis?
Udostępnij, niech inni się dowiedzą!

Wróć do strony głównej bloga