Obiecałam Wam, że podpowiemy Wam jak możecie zredukować skutki stresu.

Zapytałam Was, czy macie sposoby na jego redukcję i prawie połowa z Was odpowiedziała, że albo szuka swojej drogi, albo zupełnie nie radzi sobie ze stresem.

redukcja stresu

01.

Oddech

Pierwszą czynnością, którą notabene wykonujesz cały czas i dzięki której żyjesz jest Oddech.

Czy wiecie, że świadome ćwiczenia oddechowe to prosty i zarazem niezwykle skuteczny sposób na wzmocnienie organizmu i oczyszczenie umysłu?

Wielu z nas nie docenia oddechu, a przecież to fundament życia.

W każdym rodzaju medycyny konwencjonalnej i nie konwencjonalnej oddech odgrywa znacząca rolę.

Możemy znaleźć wzmianki o roli oddechu w medycynie chińskiej, tajskiej czy afrykańskiej...

Poza rysem historycznym, obecnie mamy sporo badań, które potwierdzają jak ważny jest sposób oddychania dla naszego samopoczucia.

Oddech jest bezpośrednio skorelowany z naszym autonomicznym układem nerwowym., a ten odpowiada za reakcję walki i ucieczki. Pamiętaj, że "zadowolony" układ nerwowy jest w Balansie

Poprzez nerw błędny, autonomiczny układ nerwowy pozwala nam dostosować się do zmiennego środowiska zewnętrznego. Im bardziej elastyczny jest nasz układ nerwowy, tym łatwiej radzimy sobie ze stresem, odpoczynkiem czy wyciszeniem po sytuacji stresowej.

Jak zatem oddechem uspokoić układ nerwowy?

Wolny, spokojny oddech w rytmie 6 oddechów na minutę, pozwala na wyzwolenie szeregu korzystnych reakcji w naszym ciele:
✓ Zwiększenie poboru tlenu z płuc
✓ Optymalizacja ciśnienia tętniczego krwi
✓ Obniżenie poziomu stresu i niepokoju

Jeżeli chcesz się wyciszyć, wrócić do równowagi, a także popracować nad elastycznością układu nerwowego, wykonuj ćwiczenia oddechowe
✓ Wykonuj 6 oddechów na minutę przez około 10min
✓ Postaraj się wykonywać długi wydech.
✓ Poobserwuj siebie i sprawdź jakie proporcje wdechu/wydechu pozwolą Ci się zrelaksować .

To będzie zmieniać się z czasem.
✓ Oddychaj przez nos
✓ Postaraj się zaktywizować swoją przeponę

Nie bój się wydawania dźwięków takich jak mruczenie

W trakcie możesz zacząć ziewać, możesz poczuć przyjemne mrowienie/łaskotanie w różnych częściach ciała, możesz odczuć, że Twoje barki oddalają się od uszu I TO JEST SUPER!

Znaczy to tyle że poznałeś swoją kolejną super moc, jaka jest Oddech

Jeśli podobają Ci się nasze materiały, prześlijcie je swoim znajomym
Udostępnij , niech inni się dowiedzą!


Ściskam mocno.
Dobrego dnia

Matka Osteopatka

ciąza