Metody stosowane w gabinecie Be Active rehabilitacja - osteopatia - masaż to techniki zarówno z zakresu rehabilitacji jak i osteopatii.

Gabinet rehabilitacji i osteopatii Be Active w miejscowości Kraków stosuje techniki i metody takie jak:

Terapia manualna

Terapię rozpoczynamy od  przeprowadzenia dokładnego wywiadu i badania pacjenta. Za pomocą testów terapeuta szuka przyczyny bólu lub dysfunkcji, która często znajduje się z dala od miejsca, w którym odczuwamy objawy.

Następnie w zależności od przyczyny którą może być nerw, staw, mięsień czy więzadło, terapeuta stosuje odpowiednią metodę leczenia:

- mobilizacje (oddziaływanie na stawy w celu poprawy i zwiększenia ruchomości w stawach – trakcje, ślizgi),

- manipulacje (to technika szybka, przede wszystkim uruchamiająca staw, której często towarzyszy tzw. kliknięcie lub chrupnięcie w stawie),

- masaż (oddziaływanie na tkanki miękkie: skórę, mięśnie, powięzie)

- neuromobilizację (to techniki służące przywróceniu prawidłowej ruchomości nerwów).

Techniki trzewne (wisceralne)

Techniki manualne stosowane w osteopatii trzewnej, mają na celu przywrócenie właściwych zależności pomiędzy funkcją i strukturą organów wewnętrznych oraz układem nerwowym, szkieletowym, mięśniowym i powięziowym.

W wyniku urazu lub stresu, (braku ruchu, napięcia mięśniowe‐powięziowego) narządy wewnętrzne w naszym ciele oraz tkanki wokół nich mogą ulec napięciu. Założeniem technik trzewnych – osteopatia wisceralna ‐ jest znalezienie wspomnianych napięć i przywrócenie harmonii pomiędzy narządami wewnętrznymi, a pozostałymi strukturami ciała.

W wyniku zastosowania odpowiednich metod, osteopata jest w stanie zlikwidować dysfunkcje w obrębie organów wewnętrznych, przywrócić prawidłową ruchomość, elastyczność i napięcia tkanek wokół danego narządu, a tym samym spowodować lepsze jego ukrwienie.

Techniki czaszkowe

Opracowane przez twórcę osteopatii czaszkowej - Williama G. Sutherlanda. Stosowane w leczeniu dysfunkcji somatycznych w obrębie szwów czaszki, membran zewnątrz i wewnątrz czaszkowych i systemu opony twardej. Np. w zaburzeniach systemu żuchwowo-gnykowo-czaszkowego, bólach głowy, dysfunkcjach stawów skroniowo-żuchwowych, przewlekłym zapaleniu zatok, i wielu innych. Bardzo delikatne a zarazem niezwykle skuteczne.

Techniki Energizacji Mięśni (MET Muscle Energy Techniques)

Forma diagnostyki i leczenia rękami terapeuty. Podczas terapii pacjent aktywnie wykorzystuje swoje mięśnie w precyzyjnie kontrolowanej pozycji i w określonym kierunku, przeciwko oporowi terapeuty. We wszystkie techniki MET angażowana jest powięź.

Masaż Tkanek Głębokich

Celem zabiegu jest wydłużenie tkanki. Konieczne jest więc wyczucie kierunku, w którym tkanka nie przemieszcza się. Delikatne powolne zatapianie się w tkankę pozwala na dotarcie do odpowiedniej głębokości mięśnia i na rozluźnienie go.

Leczniczy Masaż Tensegracyjny

Koncepcja oparta na zależnościach strukturalnych między mięśniami, powięziami i więzadłami. W budowie anatomicznej człowieka możemy znaleźć wiele miejsc, gdzie na bardzo małej powierzchni kości przyczepia się wiele mięśni. Fakt ten może powodować pojawienie się bólu w miejscu odległym od okolicy zajętej patologicznie. Masaż tensegracyjny pozwala na rozluźnienie całej taśmy połączonych ze sobą struktur anatomicznych, przynosi doskonałe efekty przy zespołach przeciążeniowych.

Manualny drenaż limfatyczny

Jest zabiegiem stosowanym w przypadkach istniejących obrzęków i zastoin limfatycznych. Celem tego masażu jest mechaniczne przepchnięcie zalegającej chłonki w kierunku węzłów chłonnych i umożliwienie napływu świeżej, bogatej w tlen krwi tętniczej, poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego oraz przyczynia się do szybszego usuwania toksyn z organizmu. Masaż powinien być wykonywany w serii kilku zabiegów.

Punkty spustowe

To technika, która wykorzystuje różne formy ucisku i ruchów w różnych kierunkach we wrażliwych miejscach w tkance mięśniowej. Celem terapii jest uwolnienie się od bólu i poprawa zaburzonych wzorców ruchowych. Punkty spustowe to wrażliwe miejsca w mięśniach o wzmożonym napięciu, bolesne pod wpływem ucisku i powodujące ból promieniujący oraz inne objawy często występujące poza miejscem drażnienia.

Taping

Głównym celem tapingu  jest korekcja, ustabilizowanie i odciążenie stawów lub mięśni w zależności od potrzeb pacjenta. Metoda będąca uzupełnieniem  innych metod. Wspomagająca  szybszy powrót do aktywności.  Stosowany również w terapii przeciwobrzękowej.

Celem aplikacji jest zwiększenie przestrzeni pomiędzy mięśniem, a powięzią i skórą. Zwiększona przestrzeń zmniejsza napięcie naczyń i tkanek, polepszając drenaż (krążenie) danego obszaru.

Gabinet Osteopaty - Rehabilitacji - Be Active - rehabilitacja - osteopatia - masaż

ul. Zagrodzkiego 3/1 30-427 Kraków dzielnica kliny / ruczaj / podgórze / łagiewniki / borek fałęcki

- ból w plecach leczenie,  kręgosłupa kraków