Wybrane metody terapii z zakresu rehabilitacji i osteopatii stosowane w Be Active

Terapia manualna

Terapię rozpoczynamy od  przeprowadzenia dokładnego wywiadu i badania pacjenta. Za pomocą testów, terapeuta szuka przyczyny bólu lub dysfunkcji, która często znajduje się z dala od miejsca, w którym odczuwamy objawy.

Następnie, w zależności od przyczyny, którą może być nerw, staw, mięsień czy więzadło, terapeuta stosuje odpowiednią metodę leczenia:

- mobilizacje - oddziaływanie na stawy w celu poprawy i zwiększenia ruchomości w stawach – trakcje, ślizgi,

- manipulacje - to technika szybka, przede wszystkim uruchamiająca staw, której często towarzyszy tzw. kliknięcie lub chrupnięcie w stawie),

- masaż - oddziaływanie na tkanki miękkie: skórę, mięśnie, powięzie,

- neuromobilizacje - to techniki służące przywróceniu prawidłowej ruchomości nerwów.

Techniki trzewne (wisceralne)

Techniki manualne stosowane w osteopatii trzewnej - mają na celu przywrócenie właściwych zależności pomiędzy funkcją i strukturą organów wewnętrznych oraz układem nerwowym, szkieletowym, mięśniowym i powięziowym.

W wyniku urazu lub stresu, (braku ruchu, napięcia mięśniowo‐powięziowego) narządy wewnętrzne w naszym ciele oraz tkanki wokół nich mogą ulec napięciu.

Założeniem technik trzewnych tzw. osteopatia wisceralna ‐ jest znalezienie wspomnianych napięć i przywrócenie harmonii pomiędzy narządami wewnętrznymi, a pozostałymi strukturami ciała.

W wyniku zastosowania odpowiednich metod, osteopata jest w stanie zlikwidować dysfunkcje w obrębie organów wewnętrznych. Przywróci prawidłową ruchomość, elastyczność i napięcia tkanek wokół danego narządu, a tym samym spowodować lepsze jego ukrwienie.

Techniki czaszkowe

Techniki czaszkowe  - opracowane zostały przez twórcę osteopatii czaszkowej - Williama G. Sutherlanda. Stosowane w leczeniu dysfunkcji somatycznych w obrębie szwów czaszki, membran zewnątrz i wewnątrz czaszkowych i systemu opony twardej.

Np. w zaburzeniach systemu żuchwowo-gnykowo-czaszkowego,

- bólach głowy,

- dysfunkcjach stawów skroniowo-żuchwowych,

- przewlekłym zapaleniu zatok, i wielu innych.

Techniki czaszkowe w terapii z pacjentem są bardzo delikatne, a zarazem niezwykle skuteczne.

Techniki energizacji Mięśni (MET Muscle Energy Techniques)

Techniki energizacji mięśni to forma diagnostyki i leczenia rękami terapeuty. Podczas terapii, pacjent aktywnie wykorzystuje swoje mięśnie w precyzyjnie kontrolowanej pozycji oraz w określonym kierunku, przeciwko oporowi terapeuty.

We wszystkie techniki energizacji mięśni (MET) angażowana jest powięź.

Masaż Tkanek Głębokich

Celem masażu tkanek głębokich jest wydłużenie tkanki. Konieczne jest więc wyczucie przez terapeutę kierunku, w którym tkanka nie przemieszcza się.

Delikatne, powolne zatapianie się w tkankę, pozwala na dotarcie do odpowiedniej głębokości mięśnia i na rozluźnienie go.

Masaż tkanek głębokich wykorzystuje się przy takich objawach jak:

- wzmożone napięcie mięśni,

- sztywność lub ograniczenie ruchomości,

- stany pourazowe i pooperacyjne.

Leczniczy Masaż Tensegracyjny

Leczniczy Masaż Tensegracyjny -  jest koncepcją opartą na zależnościach strukturalnych między mięśniami, powięziami i więzadłami. W budowie anatomicznej człowieka, możemy znaleźć wiele miejsc, gdzie na bardzo małej powierzchni kości przyczepia się wiele mięśni. Fakt ten może powodować pojawienie się bólu w miejscu odległym od okolicy zajętej patologicznie.

Leczniczy Masaż Tensegracyjny pozwala na rozluźnienie całej taśmy połączonych ze sobą struktur anatomicznych. Przynosi doskonałe efekty przy zespołach przeciążeniowych.

Manualny drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny - jest zabiegiem stosowanym w przypadkach istniejących obrzęków i zastoin limfatycznych. Celem tego masażu jest mechaniczne przepchnięcie zalegającej chłonki w kierunku węzłów chłonnych i umożliwienie napływu świeżej, bogatej w tlen krwi tętniczej, poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego oraz przyczynia się do szybszego usuwania toksyn z organizmu. Masaż powinien być wykonywany w serii kilku zabiegów.

Punkty spustowe

Punkty spustowe - to technika, która wykorzystuje różne formy ucisku i ruchów w różnych kierunkach we wrażliwych miejscach w tkance mięśniowej.

Celem terapii jest uwolnienie się od bólu i poprawa zaburzonych wzorców ruchowych. Punkty spustowe, to wrażliwe miejsca w mięśniach o wzmożonym napięciu. Bolesne pod wpływem ucisku i powodujące ból promieniujący oraz inne objawy, często występujące poza miejscem drażnienia.

Techniki stosowane w gabinecie Be Active dobieramy indywidualnie. Nie ma jednego sprawdzonego schematu który na pewno pomoże. Szereg czynników wpływających na poprawę zdrowia sprawia, że ciągle się szkolimy i podnosimy kwalifikacje, aby móc sprostać najbardziej wymagającym pacjentom.

Taping

Głównym celem tapingu  jest korekcja, ustabilizowanie i odciążenie stawów lub mięśni w zależności od potrzeb pacjenta. Metoda będąca uzupełnieniem  innych metod. Wspomagająca  szybszy powrót do aktywności.  Stosowany również w terapii przeciwobrzękowej.

Celem aplikacji jest zwiększenie przestrzeni pomiędzy mięśniem, a powięzią i skórą. Zwiększona przestrzeń zmniejsza napięcie naczyń i tkanek, polepszając drenaż (krążenie) danego obszaru.

Indywidualne podejście

Jeżeli szukasz sprawdzonego terapeuty - zapraszamy do Be Active na bezpłatną konsultację.

Dobierzemy terapię dostosowaną do Twoich potrzeb.

BE ACTIVE MARIA LENART-KORCZYK

UL. Zachodnia 7/5A