Joga terapeutyczna w Be Active


Zajęcia jogi terapeutycznej skierowane są do wszystkich osób, które szukają pomocy w usprawnieniu ciała i przywrócenia jego funkcjonalności. Z jednej strony szukamy pomocy w gabinetach: osteopatów, fizjoterapeutów, terapeutów manualnych. I to dobrze – pomoc specjalisty stawia nas na nogi. Ale z drugiej strony konieczna jest nasza własna praca: praca z ciałem, praca z oddechem, praca z umysłem. 

Po to – by terapię wspomóc, uzupełnić, i podtrzymać. 

Po to, by wyrobić sobie prawidłowe nawyki utrzymywania postawy ciała, rozluźniać się i wzmacniać. 

Joga terapeutyczna to praca moja i Twoja na macie. Ja prowadzę Cię przez praktykę, dobieram vinyasy, asany i ćwiczenia, pokazuję – jak poszukiwać właściwej pracy ciała, jak szukać ruchu, który uwalnia od napięcia. Pokazuję Ci jak oddychać, jak wykorzystać moc zawartą w oddechu. Uczę Cie wyciszenia, uczę koncentracji umysłu i medytacji. 

Szukam dla Ciebie najwłaściwszej praktyki jogi, która właśnie dla Ciebie zadziała terapeutycznie. A Ty, pracując ze swoimi 3 pierwiastkami na macie: ciałem, oddechem i umysłem – znajdujesz drogę by sobie pomóc. Jesteśmy tak stworzeni by sami sobie pomagać. 

Czasem potrzeba nauczyciela, który Cię do tej pomocy trochę popchnie.


Na jodze terapeutycznej poruszamy całe ciało, ale skupiamy się też w szczególny sposób na tych obszarach, które mogą być szczególnie problematyczne: m.in. plecach, biodrach, barkach. Rozluźniamy je, uelastyczniamy, wzmacniamy.


Joga terapeutyczna – dla kogo?


Dla wszystkich osób, które szukają zajęć z terapii ruchem. Na zajęcia jogi mogą przyjść osoby, które nigdy nie miały do czynienia z tą formą aktywności, 

Joga terapeutyczna jest świetną formą ćwiczeń dla osób które do tej pory mało się ruszały, 

Dla osób które uważają się za zastane i mało elastyczne. 

Jeśli dacie sobie czas, Wasze ciało powoli wróci do formy, napięcie zelżeje, a ból ustąpi.

Zajęcia mogą odbywać się indywidualnie lub są bardzo kameralne: 2 - 4 osób, dzięki czemu mamy możliwość do indywidualnej, skierowanej na potrzeby uczestnika pracy.


Jak przygotować się na zajęcia jogi terapeutycznej? 

  • Weź dla siebie wygodny strój. 
  • Ćwiczymy bez butów i skarpetek. 
  • Cały potrzebny sprzęt: maty, koce, paski, są dostępne na miejscu.


JOGA TERAPEUTYCZNA DLA MAM Z DZIEĆMI

 - ZAJĘCIA INDYWIDUALNE -

Drogie Mamy!

Wiem, jak trudnym zadaniem jest opieka nad niemowlakiem. Ciało regeneruje się po ciąży, wydaje się, że już nigdy nie będziecie mieć czasu dla siebie. Nierzadko dochodzi ból pleców i barków, a Wasza uwaga i tak nieustannie wędruje do dziecka. Sama mam trójkę dzieci, i co tu dużo mówić: pierwszy rok z niemowlakiem jest wymagający.
Dlatego właśnie dla Was – przygotowałam specjalny program jogi postnatalnej. Na zajęciach – będziemy wzmacniać i regenerować ciało. Zadbamy o mięśnie dna miednicy (to te, które są mooocno osłabione po ciąży), zrelaksujemy się, porozciągamy, uwolnimy napięcie i wzmocnimy barki, szyję i plecy. To wszystko w luźnej, miłej atmosferze :-)

Na zajęcia zapraszamy z dziećmi. Dzięki temu poćwiczycie, a dziecko będzie tuż obok. W każdej chwili można je nakarmić, przewinąć czy przytulić, gdyby była taka potrzeba.

Zabierzcie ze sobą wygodny strój do ćwiczenia. Maty, kostki, paski i relaksujące woreczki na oczy, będą na miejscu. Dla dziecka – weźcie kocyk, aby móc położyć maluszka na macie.

Forma zajęć:

Spokojna i łagodna. Będziemy kroczek po kroczku wracać wspólnie do formy. Wykorzystamy różne narzędzia jogi: pracę z oddechem, koncentrację, uważność, i inne, aby kompleksowo się Tobą zająć.

Dla kogo?

Dla mam po odbyciu połogu – czyli po 6-8 tygodniach po porodzie naturalnym i po ok. 10-12 tygodniach po cięciu cesarskim. Dobrze porozmawiać z ginekologiem, czy faktycznie jest już czas na rozpoczęcie ćwiczeń po porodzie.
Jeśli chcesz przyjść bez dziecka – również zapraszam.

pozdrawiam i zapraszam na zajęcia Ola Uruszczak